Tuesday, August 10, 2010

Pembinaan hentian bas di Sek4 ,bdr bukit mahkota & papan tanda masjid at-taqwa...

Assalamualaikum,

1.Selamat menyambut ramadhan al-mubarak daripada Jawatankuasa Persatuan Penduduk Sek5,bdr bukit mahkota.Moga amalan ibadah puasa kita diterima oleh Allah swt. Sebentar tadi, saya menerima e-mail daripada ahli majlis MPKJ zon 24, Tuan haji Mazwan Bin Johar sepertimana e-mail dibawah ini.
Alhamdullilah, permintaan sebuah perhentian BAS telah diluluskan dengan peruntukan ADUN Bangi. Marilah kita kongsikan khabar berita gembira ini dengan semua warga Bdr bukit Mahkota. Terima kasih juga diucapkan kepada saudara Abu bakar daripada Syarikat Mawar Merah Logistik yang kini merupakan salah seorang warga mahkota5 yang telah mengusahakan perkhidmatan bas mini henti-henti untuk kemudahan pengangkutan awam bagi semua warga bukit mahkota.

********************************************

---------- Forwarded message ----------
From: mantan pemuda
Date: 2010/8/10
Subject: Hentian Bas Di Seksyen 4 BBM
To: ZBA


Assalammualaikum w.b.
Selamat petang kepada para warga Bandar Bukit Mahkota yang disantuni.

Sukacita dimaklumkan sebuah hentian bas sedang dalam proses pembinaan mulai semalam bertempat di bahu jalan utama di hadapan deretan kedai teres satu tingkat, Seksyen 4 BBM.
Hentian ini dijangka siap dibina dalam tempoh kira2 3 minggu lagi dan insyaAllah boleh digunakan sebelum Hari Raya I'dilfitri.

Projek infrastruktur kecil ini adalah dibiayai sepenuhnya di bawah peruntukan ADUN Bangi, YB Dr. Shafie Abu Bakar. YB telah memperkenankan permohonan saya agar sebahagian daripada peruntukan ADUN beliau diperturunkan di sini untuk tujuan tersebut. Perkara ini telah diwawarkan oleh saya dalam ucapan perasmian Mesyuarat Agong Surau Apartmen Nuri pada bulan April tahun ini.

Adalah menjadi harapan kami agar projek dan khidmat bakti kami yang kecil ini akan menyumbang untuk menambah menceriakan dan keselesaan penduduk BBM terutama yang mendiami sekitar kawasan Seksyen 4 tersebut.

Saya berharap dan meletakkan kepercayaan kepada para penduduk yang budiman di sini agar bersama memelihara dan menggunakan kemudahan ini dengan berhemah untuk kesejahteraan kita bersama dalam jangka panjang.

Sekian, Wassalam.

Yang Berkhidmat Dengan Istiqamah Seberapa Terdaya,

Mazwan Johar
Ahli Majlis MPKj







2.Disamping itu juga, ucapan terima kasih diucapkan kepada semua yang telah menjayakan program gotong royong membersihkan tapak masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota pada ahad/08-08-2010 yang lepas. Alhamdullilah, papan tanda tapak masjid telah didirikan.Sebarang maklumat boleh didapati di blog:
http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com
Sumbangan anda amatlah dialu-alukan.


Sekian.

Dilaporkan oleh:
Biro Pengurusan & Perhubungan Awam,
Persatuan Penduduk Sek5,
Bdr Bukit Mahkota.

No comments:

Post a Comment