Monday, July 13, 2009

Mesyuarat PIBG SK BSP kali Pertama@11 Julai 2009

Dikirim oleh Kyreel 12 Julai 2009 pada 2:32 AM

Alhamdulillah pagi tadi telah dijalankan mesyuarat PIBG SK BSP buat kali pertama. Kehadiran pada anggaran saya sekitar 300 orang.

Upacara perasmian telah dilaksanakan sendiri oleh Pengetua SK BSP Pn. Hajah Normah Bt Kasim. Seterusnya majlis berhenti rehat dan hadirin disajikan dengan jamuan ringan. Ada bihun, kuih-kuih dan tembikai.

Tepat 10.00 pagi, mesyuarat bermula. Ianya dimulakan dengan pemilihan Yang Dipertua dan Naib Yang Dipertua. Hasilnya seperti berikut:

Yang Dipertua: Mejar Mohammad Kayum B. A. Badaruddin
Naib Yang Dipertua: Ustaz Farid Ravi Abdullah

Kemudian, pemilihan AJK dimana terdapat 12 pencalonan dan yang dilantik adalah 6 AJK dan satu pemeriksa kira-kira. Berikut senarainya:

AJK:

1. Dr. Amarjit
2. Dr. Zulkifli
3. Dato' Anas
4. Pn. Sharifah
5. Pn. Suhaili
6. Pn. Awiyah


Pemeriksa Kira-kira:

1. En. Meor Abd Halim

Manakala perbincangan usul telah dikupas terus daripada senarai usul yang telah dihantar oleh ibubapa sebelum mesyuarat. Pengerusi hanya memaklumkan dan membenarkan sebarang usul yang perlu ditekankan atau usul selain daripada yang telah sedia ada. Maka, majlis berjalan dengan agak pantas.

Mesyuarat diakhiri dengan ucapan penangguhan oleh YDP dan Naib YDP. Antaranya YDP memaklumkan akan ketulusan PIBG dan sebarang masalah diharap rujuk terus kepada PIBG. Menteliti perlu diubah daripada bercakap belakang kepada menyatakan hasrat terus kepada PIBG. Manakala Naib YDP menyarakan ibubapa untuk meWAKAFkan sebarang keperluan sekolah. Contohnya buku-buku terpakai atau baru. Atau boleh juga bagi yang berkemampuan mewakafkan 'Susur Gajah' antara bangunan agar anak-anak kita tidak berhujan untuk ka bangunan lain.

Majlis diakhiri dengan bacaan doa oleh Naib YDP.





























* Gambar-gambar lain boleh diperolehi disini http://www.facebook.com/album.php?aid=90473&id=91019927486

No comments:

Post a Comment