Friday, March 6, 2009

AWAS!!!Kejadian pecah rumah berulang lagi....



Salam ukhuwah,

Dukacita dimaklumkan 2 hari yang lepas pada jam 4.30pagi/4-3-2009, rumah saudara Muhammad Khir beralamat 88, Jln BM5/16 telah dimasuki perompak seramai 4 orang yang disyaki warga indonesia.
J/kuasa keselamatan dan beberapa ajk persatuan penduduk termasuk Pengerusinya sendiri, Sdr Mamat Endut sempat menziarahi keluarga tersebut semalam bagi melahirkan keprihatinan persatuan keatas kejadian yang berlaku. Takziah kami buat Sdr Muhammad Khir sekeluarga. Semoga tabah dan sabar diatas ujian ini.Insya-Allah.

Menurut Sdr Muhammad Khir, kejadian ini merupakan kejadian ke-2 sepanjang mereka sekeluarga tinggal di bdr bkt mahkota ini. Sama-sama kita berusaha mencari jalan penyelesaian bagi mengelakkan kejadian ini berulang lagi.

Kami juga ingin mengucapakan tanhiah & syabas kepada pengirim sms daripada warga mahkota5 yang prihatin terhadap apa yang berlaku yang berbunyi:
"Salam, 4.30am pagi tadi terima panggilan, jiran kita khir BM5/16 sekeluarga diikat rompak.sedih in yang ke2 berlaku keatasnya.Sekarang persoalannyaadakah kita hanya simpati sahaja atau bersama-sama jalankan rondaan kawalan kawasan.sila sebarkan berita ini.HARI ESOK SIAPA PULA...

Sama-sama kita doakan agar selepas ini tiada lagi kejadian seperti ini berlaku.Eratkan silaturrahim diantara kita.Insya-Allah.

Segala pandangan dan cadangan, sila hantar samada menerusi borang aduan/cadangan @e-mail @ sms ke talian 017-3761584 (Biro Pengurusan & Perhubungan Awam, Persatuan penduduk sek5).


Sekian.

No comments:

Post a Comment