Wednesday, January 21, 2009

Aduan@ cadangan..

assalamualaikum,


1. Dimaklumkan J/kuasa Penduduk sek5 Bdr Bkt Mahkota (mahkota5) didalam mesyuarat baru-baru ini, 16-1-2009 telah bersetuju agar segala aduan dan cadangan akan diselaraskan agar tindakan selanjutnya dapat dilaksanakan dengan berkesan. Format borang aduan/cadangan mahkota5 telah dihantar menerusi e-mail bmsek5.yahoo buat masa ini.



2. Buat masa ini, kami sedang berusaha mempelajari kaedah yang sesuai untuk download segala borang kedalam blog mahkota5.Sekiranya ada sesiapa yang boleh bantu kami, bantuan anda amatlah diharapkan.Blog ini masih didalam tempoh ubahsuai.







3. Untuk makluman,kita telah pun mendaftar secara on-line menerusi e-aduan sistem MPKJ bagi menyalurkan segala aduan/cadangan daripada setiap ahli mahkota5 untuk kebaikan bersama.Berikut adalah perkembangan terkini berkaitan aduan yang telah dibuat. Perlaksanaan daripada pihak MPKJ masih lagi belum berjalan namun status aduan diTUTUP amatlah memeranjatkan kami







Berikut adalah contoh perlaksanaan setiap aduan/cadangan yang diterima oleh J/kuasa Penduduk sek5 bdr bkt mahkota untuk tindakan selanjutnya mengikut kemampuan.


Perkara aduan 1 : Bonggol merbahaya dihadapan surau ar-raudah.



Langkah 1: Borang aduan/cadangan diisi oleh ahli persatuan.

Langkah 2. J/kuasa Penduduk sek5 dibawah biro perhubungan awam akan meneliti borang
aduan tersebut dan seterusnya mengambil tindakan sewajarnya.

Langkah 3. Menyalurkan aduan/cadangan tersebut ke pengetahuan pihak yang berkenaan.

Langkah 4. Tindakan susulan akan dilakukan terhadap aduan tersebut agar setiap permasalahan akan diselesaikan.Insya-Allah.


Kerjasama semua amatlah dihargai.sekian.
Salam hormat.















No comments:

Post a Comment