Friday, January 23, 2009

Tip keselamatan kejiranan mahkota5..


1.Berikut adalah pemandangan Pos keselamatan kejiranan sek5 bdr bkt mahkota terletak di persimpangan jalan masuk ke perumahan sek5. Terkenang kembali disaat sama-sama kita meronda diwaktu dinihari secara bergilir-gilir bagi memastikan keselamatan kejiranan dapat dipelihara. Buat masa ini, hanya hujung minggu sahaja dapat bertemu menerusi aktiviti sembang-sembang dipos kawalan secara sukarela.


2.Baru-baru ini, saya pergi menziarahi rakan di Taman Mawar, Salak tinggi...terpegun seketika apabila melihat inisiatif yang dilakukan oleh J/kuasa keselematan persatuan penduduk di sana dimana setiap rumah ahli persatuan mampu membayar RM1 sehari @ RM30 sebulan bagi menswastakan perkhidmatan keselamatan seramai 6 pengawal yang bertugas 24jam sehari.
Hampir sepakat ahli persatuan penduduk di taman tersebut menyertai program "neighbourhood watch...saling membantu sesama jiran".Saya difahamkan kadar jenayah & kecurian telah berkurangan secara drastik di taman tersebut.


3.Tips keselamatan mahkota5 untuk dikongsi bersama.



Sekiranya anda mempunyai sebarang idea dan cadangan, sila maklumkan kepada J/kuasa penduduk mahkota5 dengan mengisi borang aduan/cadangan mahkota5.Kerjasama semua diperlukan bagi menjamin persekitaran kejiranan yang harmoni dan selamat.










3 comments: